Working paper
-
Consequences of teenage childbearing in Peru: is the extended school-day reform an effective policy instrument to prevent teenage pregnancy?
In Peru, approximately 14 out of 100 female adolescents are mothers. Teenage childbearing is a major policy concern, as most studies point to a negative impact of early fertility on maternal outcomes and on the birth and future of the children. This paper investigates the role of extended school-day programmes, primarily seen as a means […]
-
La gestión del agua desde el punto de vista del Nexo entre el agua, la energía y la alimentación en el Perú: estudio de caso del valle de Ica
El presente estudio utiliza el enfoque del Nexo entre el agua, la energía y la alimentación para analizar las interacciones entre actores públicos y privados en el valle de Ica, ubicado a 300 kilómetros al sur de Lima, Perú. Esto se realiza presentando un diagnóstico del marco institucional para la gestión del agua e indagando sobre la forma […]
-
Do Children Benefit from Internet Access? Experimental Evidence from Peru
This paper provides experimental evidence for the impact of home internet access on a broad range of child outcomes in Peru. We compare children who were randomly chosen to receive laptops with high-speed internet access to (i) those who did not receive laptops and (ii) those who only received laptops without internet. We find that […]
-
Balance de noticias: Noticias sobre educación con lentes de género
El balance que presentamos a continuación se basa en un análisis de noticias que han sido publicadas en diferentes medios entre los meses de enero a diciembre del año 2016 y se inscribe en la línea del balance presentado en marzo del 2016 que abordó noticias de educación del año 2015. De hecho, tanto el […]
-
Social Interactions and Female Voting in Rural Paraguay: The Role of Urbanization Patterns on the Effectiveness of GOVT Campaigns
Los autores utilizan un experimento de campo para evaluar el impacto de dos campañas informativas “sacar el voto” (get-out-the-vote) para impulsar la participación electoral femenina en Paraguay. Encuentran que las campañas públicas no tuvieron ningún efecto ni en la probabilidad de registro ni en la participación de los votantes en las elecciones presidenciales de 2013. […]
-
Pathways to Formalization: Going Beyond the Formality Dichotomy
Too often, academics and policy makers interpret formality as a binary choice and formalization as an irreversible process. Yet, formalization has many facets and shades on the business and labor fronts, and firms may not be able or willing to formalize all at once. This paper explores the joint process of business and labor formalization, […]
-
Pathways to formalization: going beyond the formality dichotomy
Too often, academics and policy makers interpret formality as a binary choice and formalization as an irreversible process. Yet, formalization has many facets and shades on the business and labor fronts, and firms may not be able or willing to formalize all at once. This paper explores the joint process of business and labor formalization, […]
-
No longer children: What do Young Lives children do when they grow up?
No longer children: What do Young Lives children do when they grow up? is a Young Lives research report, synthesising research from the past two survey rounds (in 2013 and 2016) to reflect on how the experience of poverty early in life affects future opportunities, documenting children and young people’s trajectories from school into post-secondary […]
-
Evaluación del diseño e implementación de la intervención de soporte pedagógico intercultural del Ministerio de Educación del Perú
Por encargo del Ministerio de Educación, y con el apoyo del Proyecto FORGE, GRADE asume la conducción de una evaluación de diseño y proceso de implementación de la intervención de Soporte Pedagógico Intercultural (SPI) bajo la supervisión y acompañamiento técnico de la Oficina de Seguimiento y Evaluación Estratégica (OSEE), responsable de coordinar el proceso de producción, […]
-
Estudio sobre la implementación del currículo nacional de la educación básica en Instituciones educativas públicas focalizadas
A solicitud del Ministerio de Educación y del Proyecto Fortalecimiento de la Gestión de la Educación en el Perú (FORGE), GRADE llevó a cabo este estudio con el objetivo de averiguar cómo se viene aplicando el Currículo Nacional en las escuelas públicas de primaria. Específicamente, se buscó saber cómo comprenden y usan este nuevo plan de estudios […]